پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند! نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند نام «استقلال خلیج فارس» رای می‌آورد؟ اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری
سرخط خبرها

عصر شاد بسکتبالیست‌های پارسا در آزادی| پیروزی بزرگ مقابل مهرام

  • کد خبر: ۹۳۰۰۸
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
عصر شاد بسکتبالیست‌های پارسا در آزادی| پیروزی بزرگ مقابل مهرام
نماینده استان در لیگ برتر بسکتبال، به یک پیروزی تاریخی رودرروی ستارگان مهرام دست یافت.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ «تن و بدنم از استرس داره می‌لرزه»! این جمله جالبی است که گزارشگر صفحه رسمی فدراسیون بسکتبال در ثانیه‌های پایانی نبرد تماشایی و تاریخی آویژه‌صنعت پارسا و مهرام تهران در پخش زنده به زبان می‌آورد. واقعیت تمام هیجانی که در بازی روز گذشته نماینده مشهد و تهران در چهارچوب هفته یازدهم لیگ برتر بسکتبال به نمایش گذاشته شد. تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا در‌حالی توانست مهرام را با نتیجه ۷۴‌بر‌۷۱ شکست دهد که این پیروزی برابر تیمی که نه در شعار بلکه در واقعیت تیم ملی بسکتبال ایران است، یک پیروزی تاریخی به حساب می‌آید.

شاگردان سرجان ایوانوویچ در بیشتر دقایق این بازی به‌جز کوارتر سوم تیم برتر میدان بودند و توانستند دست‌آخر پیروزی بزرگی را به دست بیاورند. آویژه با این برد هفده‌امتیازی شد و در جدول همچنان چهارم است، اما خودش را به ۳ قدرت بالانشین شیمیدر، مهرام و مس رفسنجان نزدیک و نزدیک‌تر کرد. از طرفی مشهدی‌ها مهرام را از صدر به زیر کشیدند و حالا این شیمیدر است که برای اولین‌بار در طول این فصل از مهرام پیشی می‌گیرد و به جایگاه اول جدول گروه «ب» این رقابت‌ها تکیه می‌زند.

کوارتر اول| قدرت‌نمایی در دفاع

مشهدی‌ها از همان کوارتر اول بازی بنا را برای پیروزی مقابل مهرام قدرتمند، بر اقتدار در امور دفاعی گذاشتند. شاگردان سرجان در ۳‌دقیقه و ۲۰‌ثانیه اول بازی حتی اجازه ندادند ملی‌‎پوشان مهرام یک‌بار به سبدشان برسند؛ اتفاقی که در بسکتبال یک اتفاق بزرگ قلمداد می‌شود. از‌سوی‌دیگر در این کوارتر و البته در طول بازی آویژه‌ای‌ها به‌خوبی از پسِ غول آمریکایی، الی هولمن، برآمدند. آویژه در این کوارتر توانست ۲۰‌بر‌۱۶ بر مهرام غلبه کند.

کوارتر دوم| درخشش لوکا و برایان

‌نتیجه پایانی کوارتر دوم، برتری ۲۱‌بر‌۱۸ مهرام بود؛ اما حقیقت آن است که پیروزی ۳۸‌بر‌۳۷ نیمه اول تیم مشهد مرهون نمایش قابل‌قبول ۲ ستاره خارجی این تیم در کوارتر دوم بود؛ جایی که لوکا انزوکیچ و برایان‌استار توانستند در روز خاموشی نوید خواجه‌زاده، جور او را بکشند و آویژه را در امتیازات همچنان بالاتر از مدعی تهرانی قرار دهند. آویژه در طول ۲ کوارتر اول، هرگز از مهرام عقب نیفتاد!

کوارتر سوم| بازی پُر ترنور!

کوارتر سوم بازی با بازگشت اعجاب‌انگیز ملی‌پوشان مهرامی همراه بود؛ جایی که شاگردان مصطفی هاشمی که گویا به غرورشان برخورده بود، به‌یک‌باره نه‌تن‌ها امتیاز‌های عقب‌افتاده را جبران کردند، بلکه توانستند از آویژه پیشی بگیرند. مهرام در این دست بازی را ۱۷‌بر ۹ به سود خود به پایان برد تا هم اختلاف یک‌امتیازی جبران شود و هم در امتیازات از تیم مشهدی هفت‌امتیاز جلو بیفتد. البته بازی پُر ترنور ۲ تیم در این کوارتر نیز بدجور به چشم می‌آمد؛ اتفاقی که در تمام طول بازی هم در جریان بود و سر‌جمع برای ۲ تیم آمار بد ۴۲ ترنور به ثبت رسید که جالب است سهم هر‌کدام از تیم‌ها در این بخش‌۲۱ بوده است!

کوارتر چهارم| سه امتیازی کلیدی

بازی در کوارتر چهارم با بلاک‌های یکی پس از دیگری آویژه‌ای‌ها در محوطه رنگی زیر سبد همراه بود. در مقابل حمله‌کنندگان پارسا به بهترین شکل توپ‌ها را به سبد حریف می‌رساندند. با‌وجود‌این، نقطه طلایی این کوارتر، پرتاب سه‌امتیازی وسط زمین برایان‌استار، ستاره آمریکایی تیم بود که ورق بازی را به سود نماینده مشهد برگرداند. برایان درحالی این پرتاب را انجام داد که ۲ تیم در امتیاز ۶۵ برابر بودند و سه‌امتیازی یار سیه‌چرده مشهدی‌ها هم از حیث فنی و هم از منظر روانی تیم را جلو انداخت. در ادامه این کوارتر اوج هیجان در ثانیه‌های پایانی بود که مهرامی‌ها بی‌محابا روی سبد آویژه حمله کردند؛ اما مشهدی‌ها با دفاع جانانه، مانع برگرداندن نتیجه و پیروز این مسابقه شدند.

وقتی یک تیم ستاره بود

امتیازآورترین بازیکن نبرد دیروز آویژه‌صنعت پارسا مشهد و مهرام تهران، سعید داورپناه از تیم تهرانی بود؛ بازیکنی که با کسب ۲۵ امتیاز نمایش درخشانی داشت و امتیازآورترین بازیکن زمین آویژه، لوکا‌انزوکیچ با ۱۷‌امتیاز، یعنی ۸‌امتیاز کمتر از داورپناه بود. با‌وجود‌این بازیکنان آویژه در بازی دیروز همه ستاره بودند و آمار ۱۶ امتیاز و ۴ پاس منجر‌به‌گل استثنایی برایان‌استار یا ۱۵‌امتیاز و ۹ ریباند صالح فروتن، همه و همه نشان از این داشت که تیم مشهد یک ستاره نداشت و در پیروزی بزرگ این تیم برابر مهرام همه نقش داشتند.

موفقیت فنی در پرتاب‌های آزاد

شاگردان سرجان ایوانوویچ مقابل مهرام یک آیتم برتری مطلق داشتند که موجب پیروزی آن‌ها شد. ۲ تیمی که در دوامتیازی‌ها و سه‌امتیازی‌ها تقریبا عملکرد مشابهی داشتند، اما در پرتاب‌های آزاد، این تیم مشهد بود که با اختلاف عملکرد بهتری داشت. آویژه ۱۲‌پرتاب آزاد موفق و مهرام فقط ۸ پرتاب داشت؛ مسئله‌ای که اختلاف ۲ تیم در یک بازی نزدیک را رقم زد.

پاتک «سرجان» به تک «هاشمی»

مصطفی هاشمی، سرمربی مهرام که سرمربیگری تیم ملی را نیز به عهده دارد، به تایم‌های رؤیایی‌اش مشهور است؛ مربی‌ای که به‌خوبی می‌داند چطور با تایم‌اوت، ورق بازی را به سود خود برگرداند. با‌این‌وضعیت روز گذشته تایم‌اوت‌های او به‌ویژه در کوارتر چهارم، مفید واقع نشد و سرجان و دستیارانش به‌خوبی با تدابیر تاکتیکی خود توانستند به تک‌های هاشمی، پاتک بزنند. از‌سوی‌دیگر عاجز‌ماندن ملی‌پوشان این تیم در پیاده‌کردن تدابیر ثانیه پایانی مربیانشان هم متأثر از عملکرد خیره‌کننده مشهدی‌ها بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->